其實我第一次聽到這首歌是專輯的,而非Live版。
可是最讓我感動的卻是Live版。
聽著聽著不知不覺竟有些哽咽,應該說,是主唱的聲音扣人心弦。
1996年Stratovarius唱出不一樣的金屬樂,Live版中僅僅只有吉他伴奏,清冷,愁。


歌詞:
I stand alone in the darkness
獨自佇立在淒冷的夜
The winter of my life came so fast
生命的寒冬鋪天蓋地而來
Memories go back to childhood
童年的回憶充滿馨香
to days I still recall
至今讓我難忘懷

Oh how happy I was then
噢 ! 那時我是多麼歡快 !
There was no sorrow there was no pain
沒有痛苦 沒有哀愁
Walking through the green fields
漫步在蔥綠無垠的田頭
Sunshine in my eyes
陽光如金躍入眼眸

I'm still there everywhere
無論身在何方 我心永在記憶的深秋
I'm the dust in the wind
我是風中一粒塵
I'm the star in the northern sky
我是北天一顆星
I never stayed anywhere
天涯海角無處停留
I'm the wind in the trees
我只是穿越樹葉一縷風
Would you wait for me forever?
你是否會在孤寂的街口等我 ?

中英文歌詞來自忍者龍的洞穴 
影音來自YouTube
arrow
arrow
    全站熱搜

    Elinor 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()